Przy omawianiu tematu zarządzania trzeba zadać sobie kilka kluczowych pytań: Dla kogo lub czego działam? Jakim kosztem spełniam jego potrzeby? Skąd wzięły się różne rzeczy w procesie zarządzania? Za pomocą czego zrealizuję zadania? Wówczas okazuje się, że organizacją zaspokajająca potrzeby swoich klientów, zmaga się z coraz większą ilością oczekiwań i roszczeń, przy czym jej zasoby mało kiedy są zwiększone.
Cele
Organizacja stara się spełniać potrzeby Klientów za pomocą zasobów: kapitałowych, technologicznych, ludzkich, czasowych, które są składową wszystkich ludzi pracujących w tej organizacji. Jednak rzadko zdarza się, że te zasoby rosną wraz z oczekiwaniami klientów.
Do organizacji przypływają nowi klienci, rośnie więc liczba pracowników, rosną nieco zasoby kapitałowe, jednak nie zawsze równomiernie rosną nowe technologie, czas się nie zwiększa. Natomiast organizacja musi dbać o wyniki, aby móc je powiększać, trzeba wytyczać określone wyniki, przypisywać do nich własne zasoby i dzięki temu określać, czy ma się szansę na ich spełnienie.
Takie wyniki trzeba koniecznie udostępnić poza organizacją. Wówczas zarządzanie opiera się też o wizję organizacji poza wewnętrznymi zasobami, osobami i klientami. Wypłynięcie wyników na zewnątrz sprzyja również pojawianiu się nowych zleceń, kontrahentów a niekiedy też inwestorów.
Zarządzanie
Zarządzanie odbywa się w czasie, nie jest z góry określone i nie da się przewidzieć. Jest więc to proces, który podlega ciągłej zmianie. Dlatego osoba, która zarządza zazwyczaj ma dużo pracy i potrzebuje umiejętności szybkiego podejmowania decyzji, łączenia ze sobą poszczególnych sektorów i bycia w ciągłej gotowości.
Zarządzanie powinno być nastawione na wyniki. Trzeba je osiągać w wyznaczonym czasie. Dlatego wyznaczanie celów jest kluczowe aby zarządzanie mogło odbywać się w sposób płynny. Celowe działanie całego systemu w biznesie zależy właśnie od określenia celów i wyników.
Zarządzanie musi pamiętać, że wyniki mają wyjść poza wewnętrzną skorupę biznesu. Muszą one przyciągać nowe zasoby do biznesu. Dynamika rozwoju danego biznesu jest zależna właśnie od pokazania wyników swojej pracy szerszemu gronu odbiorców. Klienci będą zasoby zużywali, kupowali nowe, wymieniali na lepsze tylko wówczas, gdy biznes wyjdzie poza obręb własnej działalności.
Otoczenie w zarządzaniu wiąże się z zewnętrznym jak i wewnętrznym przepływem informacji, sygnałów i zasobów: kapitałowych, technologicznych, informacyjnych, ludzkich etc. Oznacza to, że zarządzanie jest dynamicznym procesem, który wymaga wielu umiejętności. Zadbanie o potrzeby klientów jest kluczowe w zarządzaniu biznesem.
Więcej przydatnych informacji dla przedsiębiorców, pracowników jak i osób szukających pracy znajdziesz na stronie www.szukajpracy.pl